Gombák az erdőben

Sziasztok!

Szerintem nem lepődik meg senki azon,hogy az idén sok gomba található szerte az erdőkben és mezőkön.Ennyi eső után csak NŐNEK,a gombák, MINT A BOLOND GOMBA :0)
Óvatosnak kell lenni és nagyon ismerni kell őket,ha mégis gombázni indulna valaki.
Mi éppen nem gombázni indultunk, csak túráztunk az erdőben és gyönyörködtünk a Börzsöny erdőinek gomba terméseiben.
Gazdag látvány tárúlt elénk.
Még olyan gombákat is lefotóztam,amit a Gyulám keresztapja sem ismer,pedig ők nagyon sokat járnak gombát szedni és már van benne rutinja. Azt mondta,hogy talán a sok eső miatt még olyan fajok is előbújtak,amik már régen nem voltak a börzsönyi erdő mélyén.
Ez még a nyaraláskor volt,de úgy gondolom megosztom veletek,mert számomra jó élményként maradt meg ez a hosszú túra,ami 18 km-re kerekedett.Nagyon elfáradtunk, de azt hiszem megérte,mert a természet közelsége mindig és mindig feltölt bennünket.
Terveztett túránk a Kámor hegyére volt kitűzve,de onnan folytattuk tovább útunkat  Kitrályházára. Reménykedve abban,hogy lesz ott finomság  és tudunk emlék hütőmágnest is beszerezni,mert minden kirándulásunkról hütőmágnesekkel térünk haza.Sajnos itt ez nem volt elérhető,így nekivágtunk a vissza utnak.
Ami még nagyon jó és soha nem hagyom ki,ha nyáron túrázunk az, amikor vad feketeszeder kinálja magát Nekem,hogy EGYÉL MEG!  Én mohón rávetem magam,mint a maci a málnára. :0)
Gyula többször is szólt,hogy óvatosan egyem nehogy gondjaim legyenek tőle ,de Én csak ettem és ettem és ettem. Annyira szeretem,mert olyan finom és ott aztán tisza a levegő, így a sok szenny talán nem éri.Mosatlanul ettem és persze semmi gond nem volt.
képek:
Félúton a Kámorra egy pihenő hely látképe. Itt aztán pihenni is kellett,met elötte olyan meredek uton mentünk fel,hogy HÚH.







A tapló gomba







Egy tisztás.Szép!
















































Rókagomba.Ha tudtuk volna,hogy ez az,akkor szedtünk volna.Nagyon finom! .























































Ő az Özlábgomba Jó nagy volt









Ő is az























Ez a pillangó kedves volt hozzám.Hagyta ,hogy lefotózzam. :0)









Ő pedig szedrezett. :0)








Itt már kezdtem fáradni, de még hátra volt a vissza út,ami kb még 7 km volt.








Sajnos a többi gombát nem tudtam megjegyezni,pedig egy -kettőnek még megmondták a nevét.
Talán ezt is tanulmányozni kellene.
Úgy is vissza fogunk térni jövőre, és akkor már a gombázást sem hagyjuk ki.Persze csak hozzáértő személyek kíséretében.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések