Lazac gombás rizzsel, spárgával,sült padlizsánnal,spárga krémmel

Elérkezett a spárga ideje.
Nagyon szeretjük és ilyenkor jócskán fel is tankolok belőle a fagyasztóba.
A zöld spárgát jobban kedveljük,de sajnos nem találkoztam vele mostanság ott,ahol vásárolni szoktam,így maradt a fehér,amitől azért óckodom kicsit,mert a szálkássága miatt több munka van vele.

Az ebéd  nagyon finomra sikeredett,hamar el is fogyott.
Laírom részletesen hogyan készítettem el,hátha valaki kedvet kap egy kis inyenckedéshez.

Hozzávalók 4 személyre:
1 csomag spárga,1 db citrom, pici só

A spárgákat meghámozom,összedarabolom és felrakom sós ,citromos vízbe főni kb. 10 percig.



Amikor megfőttek a spárgák leszűröm és kiszedem belőle a zsenge ,felső részeit, azt félre teszem a körethez.
A többit összetúrmixolom .






Hozzávalók az öntethez:
1 joghurt,majonéz,mustár só, 1 db foghagyma

Az összetúrmixolt spárgákat egy szűrön át paszírozom,hogy a szálkás részek ne kerüljenek majd az öntetbe.
Az öntet:
Izlés szerint a majonézt és a mustárt összekeverem a joghurtal és beletteszem a spárga szószt és reszelek bele pici foghagymát.

Hozzávalók:
1 padlizsán és kb 3 evőkanál oliva olaj.








A padlizsánt felszeletelem
Oliva olajat felhevítek egy serpenyőben
és megsütöm,amíg barna nem lesz.
(Minden új adag padlizsán sütésnél pici olajat öntök a sepenyőbe,de ne legyen túl sok mert magába szívja.)


5 db gomba

A rizshez  sütök egy kis gombát hasonló eljárással,mint a padlizsánnál.(Nekem volt még a fagyasztóban kicsi gomba maradékom így azt használtam fel.)











Hozzávalók:
4 marék rizs,só pici oliva olaj

A rizst kicsi lángon pici olajjal megpirítom.


Amikor picit kezdenek fehéredni a rizsszemek,öntök rá forrásban lévő vizet.Ettől sokkal puhább, lágyabb nem tudom megfoglmazni,de szerintem sokkal finomabb lesz. Sózom és fedő alatt párolom szintén kis lángon.







Amikor megpuhul hozzákeverem a gombákat.









Hozzávalók:
1/2 kg lazac,1 citrom,egész bors,só, 2 kiskanál vaj

A lazacokat besózom











Fél citrom levével meglocsolom








Török hozzá borsot. Frissen törött borssal finomabb.
(Én bors mixet szoktam használni,talán pikánsabb egy picit)
Minnél többet áll a pácban annál finomabb. A citrom savanykás íze jobban érvényesül.







Vajon kisütöm enyhén ropogósra.










A kész étel így néz ki  együtt:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések