Szeredai parasztcsorba



A változatosság kedvéért újabb receptet teszek fel. Azért jegyzem ezt meg,mert szerintem kezd egyhangúvá válni a bazár.Csak kirándulás és receptek gyűlnek jó részt itt.
Megigérem! Próbálok vátozatos témákat hozni és gyarapítani a táramat.
Jöjjön a recept:
A neve: Szeredai parasztcsorba

Hozzávalók:

Zöldségek vegyesen (sárgarépa, petrezselyem gyökér, zeller, karalábé, paprika, paradicsom)
1 fej vöröshagyma, 1 evőkanál olaj,só, bors, lestyán, 2 teáskanál almaecet

Húsgombóchoz:30 dkg darálthús,1 gerezd fokhagyma,só, bors 1 tojás

A vöröshagymát megtisztítottam, apróra vágtam és olajon üvegesre páróltam.Hozzáadtam a kis kockákra vágott zöldségeket és felötöttem kb . 1,5 l vizzel, beleszortam a szárított lestyánt és a többi ízesítőt. Amíg főtt a leves a darálthúsból elkészítettema gombócokat.
A darálthúst összekevertem a zúzott foghagymával,tojással,sóval ,borssal.A masszából gombócokat formáltam. Amikor a zöldségek megpuhultak,hozzáadtam a húsgombócokat és kb 10 percig főztem.Amikor elkészült a leves 2 teáskanál almaecettel ízesítettem,hogy savanykás íze legyen.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések