Pozsonyi kifli

A pozsonyi kifli tésztája  omlós élesztős tésztából készül. Ebből a tésztából készítjük a pozsonyi bejglit is.

Hozzávalók:
1 kg liszt
10 dkg porcukor
40 dkg margarin fele sertészsír is lehet (Én így csináltam) 20 dkg mangalica zsírt tettem hozzá.
3 dl tej
2 db tojás sárgája
2 dkg élesztő
csipet só, reszelt citrom héj és vaníliás cukor

Ha fél adagot gyúrsz be, kb 26-27 db kifli lesz.

Töltelék:

 Darált dió: kb. 40 dkg,  rum ízlés szerint, mazsola vagy aszalt gyümölcsök ,fahéj ,reszelt citrom héja
Darált mák: kb. 40 dkg , 1 narancs reszelt héja,  2 narancs facsart leve, 1 evőkanál lekvár, (bármilyen jó), mazsola

Elkészítése:

Az összes alapanyagot összegyúrjuk és fél órát pihentetjük a hűtőben, közben elkészítjük a tölteléket.

Töltelék:

Összekeverjük a hozzávalókkal és készítünk hozzá cukros szirupot.
3 -4 dl vízhez 1 kg cukrot adunk. ( Mivel Én nem vagyok túl édes szájú, így Én 30 dkg nyírfacukorból készítettem a szirupot.) Túlhevített cukoroldatot készítünk és ezzel forrázzuk le a tölteléket.
 A forrázás után 30 gr.-os gombócokat készítünk, majd hurkává gyúrjuk őket egyesével.

Majd kimérjük  a tésztát 35gr.  Kigömbölyítjük.  Jó alaposan átgyúrjuk a gombócokat.
Ovális alakúra nyújtjuk a közepére tesszük a forrázott tölteléket és felgöngyölítjük .

Márványozás: 

Lekenjük tojássárgájával majd betesszük a hűtőbe vagy hidegre  és száradni hagyjuk. Miután megszáradt bekenjük tojásfehérjével és újra hideg helyre tesszük megszáradni.

Sütés 180-200 C fokon, amíg barna nem lesz .








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések