Édesburgonya püré,ahogyan Én szeretem

 Bevezető:Sokszor áldom a madaraimat,hogy velünk élnek. :)  Ez annak köszönhető,hogy eléggé érzékenyek szinte mindenre pl: ételek, szagok, páratartalomra. Ez mondjuk nem olyan kedvező sok szempontból,de így terelgetik életünket a tudatos élet irányába. Már nem használok illatosítókat és illatosított vegyszereket sem. A mosást , mosogatást is környezetbarát mosogató és mosószerrel végzem vagy éppen mosódióval,citrommal, mosószódával,szódabikarbónával. Kézmosás is csak szappannal, azok is gyógynövényekből készültek.
A táplálkozásukra főképpen oda kell figyelni,mert néhány növény akár a halálukat is okozhatja vagy komoly betegséget idézhet elő. Így állandóan próbálom nekik változatosan előállítani az étrendjüket. A magkeverékeket csökkenti kell,mert nem túl jó a májuknak a sok zsíros mag (Magokból is inkább len mag,szezám, köles,zab stb), így sok gyümölcsöt és zöldséget próbálok neki biztosítani. A minőséggel még gondok vannak.Itt a vegyszeres dolgokra gondolok,de ilyenkor nyáron könnyen megoldható ezek elkerülése is.Arra kell figyelni ,hogy mindig idény zöldség és gyümölcs kerüljön az asztalra és ez vonatkozik a mi táplálkozásunkra is.
Jól kitértem a mondani valóm irányától,de gondoltam felvezetem ,hogyan  fordulunk egy valószínűleg jobbnak mondható táplálkozási irányba.Eddig is igyekeztünk,de így még inkább oda figyelünk.
Így történt ez az édesburgonyával is.Természetesen a madaraknak vettem először ,hogy pótoljam a béta karotin  és A vitamin szükségletüket,mert tavasszal a répák már eléggé rossz állapotban voltak. Kóstolgattam és rájöttem,hogy ,,Én ezt imádom!". Édes,mint a sütőtök. (A sütőtőtök a kedvencünk)
Nem  olyan elterjedt még itthon ez a növény és nem is az olcsó kategóriájú zöldségek közé tartozik,de már néhány helyen beszerezhető. Tavasszal láttam itt az interneten oldalon, hogy árulták vetőburgonyaként is.Nem emlékszem az árára,de tudom nem volt olcsó. Érdemes lenne kipróbálni  jövőre a veteményezését.



 Hasznos tudnivalók az édesburgonyáról   
Itt többet olvashatsz róla. :>   http://www.wellnesscafe.hu/wellness/2013-05/edesburgonya-a-krumpli-dietas-es-finom-alternativaja/

Ezt a burgonya püré főzési módszert, vagy technikát csak azért írom le,mert  manapság egyre többen érzékenyek a tejtermékekre.  A burgonya pürét a legtöbben a jó szokásokhoz hívően sok háznál még mindig így készítik: tejjel ,vajjal vagy tejföllel.
Én egy másik módszert használok már eléggé rég óta. Lehet már sokan ismerik,de aki még sem ,annak akár hasznos is lehet.

Így készítem: A krumplikat meghámozom, felkockázom. Sós, vegetás vízben megfőzőm.Leszűröm,ha puha. A levét egy másik tálba szűröm. A puha krumplikat összetöröm és a saját levével pürésítem. Finom , egyszerű és nagyon laktató!!

Rántott tökkel tálaltam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések