2012. november 18.

Egészségünkre váljék! Gyertya Póz


Gyertya (Sarvangasana)


A "sarvang" szanszkrit szó jelentése: "minden rész", ami pontosan kifejezésre juttatja, hogy minden jógagyakorlatok legjobbja a gyertya, hiszen egész testünket megmozgatja és ellazítja.Előnyei: jó hatással van az egész szervezetre. Serkenti az agy, a gerinc és a medencetájék megfelelő vérellátását, hiszen normális, egyenes tartásban e szervek csak csekélyebb oxigéntartalmú vérhez jutnak.


Kiegyensúlyozza, erősíti a központi idegrendszert (megszabadít a stressztől és az álmatlanságtól).Serkenti a belső elválasztású mirigyek működését.A mellkas és a nyaktájék vérellátásának javításával enyhíti a túl heves szívdobogást, a légszomjat, a bronchitist, az asztmát és a légúti panaszokat.A fordított helyzet megszabadítja hasi szerveinket az ellenirányú nyomástól, serkenti az emésztést, megszabadítja testünket a mérgező anyagoktól, eltölt energiával és életerővel.Enyhíti az aranyeres panaszokat és a menstruációs fájdalmakat.Segít a vérszegénységben vagy letargiában szenvedőknek.Lazítja az egész testet.Serkenti a nemi hormonok és szervek működését.Nyújtja a gerincet.Erősíti a hát-, a láb- és a nyakizmokat, valamint a has izomzatát.Kivitelezése


1. Feküdjünk hanyatt nyújtott lábbal, a karunkat nyújtsuk ki közvetlenül a testünk mellett, lefelé fordított tenyérrel.


2. A has- és lábizmaink megfeszítésével emeljük fel a lábunkat derékszögig.


3. Emeljük fel a csuklónkat, csak az ujjainkra támaszkodjunk.


4. Emeljük fel a csípőnket a talajról, és a derekunkat kézzel támasszuk meg a kezünkkel úgy, hogy a hüvelykujjunk befelé, a has felé nézzen, a könyökünk azonban mindvégig maradjon a talajon!


5. Nyújtsuk a lábunkat gyertyaként magasra, és amennyire egyensúlyvesztés nélkül lehetséges, igyekezzünk a farizmainkat összehúzni.


6. Amint sikerült kiegyensúlyozni a magasra nyújtott lábunkat, igyekezzünk a kezünk támogatásával még magasabbra emelni. Farizmainkat húzzuk össze.


7. Nyújtsuk meg a testünket egészen a lábujjak hegyéig. A kezdők legalább tíz, legfeljebb hatvan másodpercet töltsünk ebben a helyzetben, s az időt fokozatosan növeljék egészen három percig. A gyakorlat során mindvégig lélegezzünk normális ritmusban.


Kareen Zebroff Jóga mindenkinek című könyve alapján


Forrás: thesecret.hu a vonzás törvénye oldalról.


Megjegyzés küldése