Tavaszi spàrga leves

Ha bàr kint szakad a hò és fùj a szél, azért itt a konyhàmban mégis a tavaszt pròbàlom életre kelteni.
A hùsvéti vendégségeskedés ihletett, vagyis adott ötletet, hogy a fagyasztóban lévô tavalyi spàrgàt végre elfogyasszuk. Férjem keresztanyja csinàlt hasonlò levest, bàr a receptet nem tudom, mert félig-meddig titkos volt, ìgy magam kreàltam hasonlò ìzvilàgot.



Hozzàvalòk:

Fél csokor spàrga
2db.  sàrgarépa
1db. petrezselyem gyökér
3db. retek (elhagyhatò)
1db. ùjhagyma
1db. citromkarika
Vegeta, sò, 2evôkanàl olaj
savanyù uborka leve ìzlés szerint
1/4 citrom leve
csipet nàd cukor

A hagymàt felkarikàztam, a zöldségeket lereszeltem és az olajjal kevés vizzel,sòval, vegetàval a citromkarikàval feltettem fôni. Amikor a zöldségek megpuhultak felöntöttem annyi vizzel, hogy a fazék 3/4-ig legyen. Beletettem  a spàrga sìpokat és a spàrga felkarikàzott többi szàràt. Kb 15-20 percig fôztem. Közben hozzà adtam az ecetes, kapros uborka levét (ez ìzlés szerint) a csipet cukrot, és a citrom levét. Ha megpuhult a spàrga a tűzhelyrôl levehetjük.
Friss, finom és gyorsan elkészül viszonylag.

Jò étvàgyat! ☺️👍

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések