Hajtogatott élesztős tészta(Blundel tészta teljeskiőrlésű rozslisztből)

Néhány nappal ezelőtt ezt a sütemény tésztát gyakoroltam itthon. Nem tartozik a kedvenceim közé a sütése,mert igen bonyolult és időigényes. Persze ha elkészül már nem így gondolom,mert nagyon finom. Tulajdonképpen ez az a tészta, amiből a kakaós csiga és túrós batyu készül ,amit a pékségekben és a boltokban árusítanak.
Finom-finom!    A kinézete még nem az igazi,de a sok gyakorlás,majd talán segíteni fog ,hogy tetszetős legyen...........

Készítettem fázis fotókat az elkészítéséről !


Ennek a tésztának az alapja egy vajas tömb, aminek minimum 8 órát kell pihennie a hűtőben. Ez a vaj  sütésközben kisül belőle,úgyhogy nem lesz olyan tömény az íze.


A vajas tömb hozzávalója: 
20 dkg liszt (15 dkg rozs, 5 dkg finom liszt)
 48 dkg margarin
Alaposan összedolgozni és a hűtőben állni hagyni.

Tészta hozzávalói:
80 dkg liszt (65 dkg rozsliszt, 15 dkg finom liszt)
12 dkg margarin
10 dkg porcukor
4 dl tej
4 db tojás sárgája
4 dkg élesztő
só, reszelt citrom hájja, vanilliás cukor

Összegyúrtam a hozzávalókat.


Cipót gyúrtam belőle és letakarva hagytam 20 percet pihenni.


Majd a négy szélét kifelé nyújtottam,mint egy lóherét, a közepén meghagytam a domború részt.








A domború részre ráhelyeztem a vajas tömböt és az egymással szemben lévő  4 fület  egymásra felhajtottam.


Majd keresztben megcsapkodtam a sodrófával, hogy a vajas tömböt szétoszlassam.



Kinyújtottam.  (Ügyeltem,hogy ne tapadjon le a tészta,így liszteztem alul és felül)



Egy szimpla ráhajtást készítettem. Az úgy történik,hogy a tészta egyik felét a közepéig behajtom, majd a másik oldalát ráhajtom. ( A lisztet ecsettel lesöprögetem róla.)



Amikor elkészült a ráhajtás magam fele fordítom a tésztát ebben a pozícióban. Az oldalait lezárom plussz  elől is.
                                                             
Fél órát pihentettem.


Újra kinyújtottam.





Hajtottam egy duplát. Közepéig mind két szélét behajtottam, majd egymásra hajtottam.

                                                     
   Újra lezártam a széleket.
Fél órát pihentettem.

Nyújtás.  Alatta  és felül lisztezni kell,hogy ne ragadjon le a tészta.

Elfeleztem a tésztát. Egyik feléből túrós táskát készítettem a másik feléből kakaós és diós csigát.

10x10-es négyzetekbe vágtam. Beletettem a túrót és batyu formát készítettem belőle.



Diós csiga




Kakaós csiga








Ilyen lett.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések