Almás rácsos linzer vanillia fagyival


Csehországban ettem ezt a süteteményt .A Moldva partján ebédeltünk egy picike étteremben és ott házi specialitásként volt feltüntetve az étlapon.
Az nem biztos, hogy a recept teljesen ugyan ez ,de az emlékezetemből előhalászva ez hasonlóan nézett ki és ízre is egyezik talán.
Mindenesetre nagyon finom lett. Gyulám teljesen oda volt érte ,pedig az almás süti nem tartozik a kedvenc süteményei közé, ellenben a linzerrel,mert azt meg egyenesen imádja. Na és a fagyi csak megkoronázta az ízhatást.
Szerintem jó ötlet volt,hogy nekiláttam és megsütöttem ezt a süteményt.
A linzer tészta receptjét egy szakácskönyvből írtam ki.

Hozzávalók a tésztához:

1/2 kg liszt
25 dkg margarin vagy zsír
1 tojás
1 evőkanál tejföl
1sütőpor
1 citrom reszelt héjja
fahéj izlés szerint és egy csipet só

A töltelékhez:

5 db nagyobb alma
3 evőkanál porcukor
3 evőkanál méz
fahéj izlés szerint

Elkészités:A lisztet összekevertem a sütőporral, az elmorzsolt margarinnal,hozzáadtam a cukrot és a többi hozzávalót és gyorsan összegyúrtam.











Fél órára a hüttőbe tettem pihenni a tésztát.













Addig lereszeltem az almákat,

Karikára reszeltem és nem pucoltam meg a héjától.


Megszórtam a 3 evőkanál porcukorral és a fahéjjal.




A tészta 2/3-ával kibéleltem a tepsit.





Az almakarikákat rétettem a tésztára és mézzel megcsúrgattam







A maradék tésztából rácsokat készítettem és megkentem tojássárgájával.





Középmeleg sütőben 20-25 percig sütöttem.







Ilyen lett :o)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések