Brokkolis fokhagymás szósz

A mit főzzek ma? kérdés sok háziasszony életében rendszeresen előforduló kör mondat azt hiszem.
Én nem azon háziasszonyok közé tartozom,aki előre megtervezi,akár 3-4 nap távlatára,hogy mi lesz a menü azokon a napokon. Sokszor fordul velem elő,hogy a boltból való vásárlás után hazatérve sem tudom,hogy éppen mit akarok főzni . Ilyenkor jön az ,hogy kipakolok a pultra és nézem mit is tudnék összedobni a meglévő alapanyagokból.
Ez az étel is így született meg a fejemben. Szeretem ezeket az ,,Isteni szikrákat",amikor kipattannak a fejemből olyan receptek, ötletek,amit még nem csináltam. Általában jól sikerülnek ezek az ételek,de nem miden esetben tudom ezt elmondani....... :)
Most ,hogy kellő képen bevezettem a mai ebéd létre jöttének történetét megosztom itt a blogban is.

Alapanyagok: Nem mindenről készítettem fotót,mert mire feleszméltem a lábosban ott rotyogtak a zöldségek.

1 fej friss brokkoli
2 db sárgarépa
1 doboz tészta
1 rizstejszín Ez természetesen  lehet főző tejszín is
2 gerezd fokhagyma
Liszt (Én Nyílgyökér lisztet használok)
1 db tojás
Só, bors Én citromborsot ízlés szerint
Szárított zöldség fűszer ízlés szerint











A brokkolit és a sárgarépát megfőztem enyhén zöldségfűszeres  vízben.
Közben készítettem egy mártást a tejszínből,tojásból ,fokhagymából.
a fokhagymát kevés olajon megpirítottam majd rádobtam a brokkolit és a répát. Ráöntöttem a tejszínes tojást.
(A tojást felvertem és úgy öntöttem a tejszínhez. Kevés vizet,a melyben a zöldségeket megfőztem a lisztel kikevertem  ezt adtam a tojásos szószhoz,hogy még sűrűbb legyen.)  Összekevertem és vártam,hogy egyet tottyanjon. Fűszereztem a szószt, sóval, citromborssal.  Főztem ki hozzá tésztát .

Nagyon finomra sikeredett.Az illata a spenótra emlékeztet.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések