Zöldséges rakottas

Mivel már jócskán benne vagyunk a tavaszban.Egyre jobban érzem,hogy nagyon kívánom a zöldségeket,gyümölcsöket.Várom,hogy a kertben a veteményes el kezdje öntani a termést,amit anyuéknál vetettünk.
Addig amíg ez nem következik be marad a bolti és,ha össze jön ki megyek a gárdonyi termelői piacra,ahol akadnak már kerti, de inkább fóliás növények.

Ezért ma is zöldséges étel került az asztalra.
Mivel a lúgosítás nálam nagyon fontos tényező, ezért kicsit kombináltam és eszembe jutott,hogy az ebédbe beépítem. Kölessel gazdagítottam a rakott-ast.
 Bizonyára sokan ismeritek ezt a nagyon egészséges és finom  gabononát,de aki még sem az itt olvashat róla :
http://www.enportal.hu/koles.html

 Receptem

Hozzávalók 
1 cukkini
1 karalábé
3 db sárgarépa
1 kis fej kelképoszta
  füstölt  comb szeletelve
2 joghurt
trapista sajt
1 tojás
közepes méretű bögre köles (kb 1,5 dl-es)
só,bors, vegeta (bio), szerecsen dió

Elkészítés menete

A Zöldségeket felaprítottam kockára, a kelkáposztát csak leveleire szedtem.
Vegetás, sós vízben puhára főztem majd leszűrtem.

E közben a kölest megfőztem sós vízben.  (Egy bögre köleshez két bögre víz az arány)


A joghurtba reszeltem sajtot, hozzá adtam egy tojást felverve.Ízesítettem sóval borssal,szerecsen dióval

Tepsibe tettem a zöldségeket ,rá a kölest, megszórtam a füstölt combbal majd rákentem a joghurtost öntetet.Kevés sajtot reszeltem rá.

Forró sütőben megsütöttem.


Ilyen lett





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések